Tuesday, 31 May 2011

Petua Alaf Baru

zaman alaf baru petua pun kena la baru..hasil kajian yang telah didapati dari berita TAK BERNAMA telah kumpulkan 5 petua...


1.Buang air besar 

 korek hidung time buang air besar...sisa-sisa dari dalam perut akan keluar dengan tenang tanpa perlu dipaksa...



2.Wangikan bilik
  
  letakkan tangan di punggung dan kentut..peram baik-baik..jangan sampai terlepas gas die..sebarkan di depan kipas atau bagi member-member sama2 merasai wangian tersebut...




3. Selamatkan orang pengsan

   buka mulut dan sendawa ke muke member yang pengsan...mangsa akan terjage dengan sendirinye...anda mampu menyelamatkannya




4. Latihan larian lebih pantas seperti usain bolt

  kencing sambil berlari sejauh 100 meter...lakukan 6 kali sehari...sebelum dan selepas makan...


5. Pengganti gula 

  disebabkan harga gula da naik, boleh la beli gula-gula kat kedai banyak-banyak..pastu tumbuk sampai lumat...buh je dalam air...insyaalah la manis...tapi bukan group gula-gula nie..yang nie kuarkan benda manis bley la..





p/s...takde kaitan dengan yang hidup mahupun yang telah tiada

7 comments:

Faiz Tapit said...

hahahah. nak gula2 tu
wat modal

Alfonso De Javou said...

haha..k pop kan ade..wat modal yg tu da la..haha

Siti Mashitah Saidin said...

aku x suka sugar2.. (gula-gula)

Naddia said...

nk try tips wangikan bilik tuh..macam sgt berkesan

buDAK keCIK said...

eh, boleyh je amek bdk2 gula2 ni sebagai pemanis dlm masakan. senang je caranya. kita lenyek dia dgn bulldozer. haha

kokser kokdam said...

gulagula..? ade ke..? eheh

Alfonso De Javou said...

kokser:ade2..die kua time rege gula naik je..hehe